Veelgestelde vragen

Keuken advies

Kan elke Nuva keuken worden aangepast aan mijn persoonlijke voorkeur en smaak?

Ja zeker! De keukens die getoond worden op onze website en in onze showrooms zijn puur ter inspiratie. Onze adviseurs helpen je graag bij het samenstellen van een keuken die past in je ruimte, interieur en je budget.

Welke merken bieden jullie aan?

De collectie van Nuva Keukens is er voor iedereen. We hebben een zo breed mogelijke collectie aan keukens, keukenapparaten, kleuren en keukenbladen geselecteerd in verschillende stijlen. Wij voeren diverse merken waaronder: Pronorm (YLine, XLine, ProLine en ClassicLine) en Häcker (Concept130 en Systemat).

Welke merken keukenapparatuur bieden jullie aan?

Wij voeren o.a. de merken Bora, Quooker, Miele, Siemens, ATAG, Bauknecht, AEG en Whirlpool. Ook Bosch en Novy behoren tot ons assortiment. Benieuwd naar de mogelijkheden. Bekijk onze pagina over apparatuur hier.

Ik heb al een offerte van een andere keukenzaak?

Heb je al een offerte van een andere keukenzaak? Geen probleem. We kijken graag samen naar de mogelijkheden.

Wat kost een keuken van Nuva Keukens?

De prijs van jouw droomkeuken is geheel afhankelijk van je wensen. Welk type keukenblad? Welk merk aan keukenapparatuur? Hoe veel apparaten? Welke opstelling? We gaan graag, samen met jou, aan de slag om binnen het gestelde budget een prachtige keuken te realiseren.

Wat zijn showroomkeukens?

Wij vernieuwen met enige regelmaat onze showrooms. De huidige showroomkeukens worden daarom uitverkocht. Het zijn dus nagenoeg nieuwe keukens, maar dan wel met hoge korting. Het aanbod per vestiging kun je hier vinden. Weg=weg.

Is het nodig om een afspraak te maken voor mijn bezoek aan de showroom?

Je mag onze showrooms natuurlijk altijd bezoeken voor keukeninspiratie! Een afspraak maken is dan ook niet verplicht. Wil je een advies op maat? Dan raden we aan om een adviesgesprek te plannen met een van onze adviseurs zodat we ruim de tijd kunnen nemen voor je bezoek. Een afspraak plannen kan hier.

Hoe lang duurt een adviesgesprek?

Reken op ongeveer 2 tot 2.5 uur. Na een inspiratieronde door de showroom gaan we samen kijken naar de indeling en het ontwerp. We tonen alle mogelijkheden om zo tot het perfecte ontwerp te komen. Op basis van je wensen stellen we een overzichtelijke en transparante offerte op. Lees hier meer over het verloop van een adviesgesprek. 

Inmeten

Wanneer wordt mijn keuken ingemeten?

Dit is natuurlijk afhankelijk van je type woning (nieuwbouw of bestaande bouw). We plannen de inmeet afspraak samen met je in.

Kan ik mijn keuken ook zelf inmeten?

Dat kan, maar dan is de maatvoering geheel voor eigen verantwoording.

Waarom moet de keuken toch ingemeten worden wanneer ik een tekening met de maatvoering van mijn keuken heb?

Wij komen graag langs om de meting te verrichten zodat we zeker zijn van de maatvoering. Het kan namelijk voorkomen dat de maten op papier niet helemaal kloppen.

Betalen

Moet ik een aanbetaling doen? Pas enkele dagen voor de levering vragen wij om het verschuldigde bedrag te betalen.

Een aanbetaling doen is bij Nuva Keukens niet nodig. Drie dagen voor de levering van de keuken dient het verschuldigde bedrag op ons rekeningnummer te staan. Deze kun je terugvinden op de factuur. 

Worden er bezorgkosten berekend?

Er worden geen bezorgkosten gerekend, met uitzondering van showroomkeukens.

Kan ik mijn keuken ook in termijnen betalen?

Nee, je kunt niet in termijnen betalen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je dient het verschuldigde bedrag 3 dagen voor levering van de keuken te betalen. Het bedrag kun je overmaken op het rekeningnummer van Nuva Keukens.

Levering

Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij verzorgen de bezorging van jouw keuken. Dit geven we natuurlijk niet uit handen aan een externe partij.

Wanneer wordt mijn keuken geleverd?

Je keuken wordt 1 á 2 werkdagen voor montage geleverd. Twee dagen voor de levering van de keuken ontvang je een e-mail met een tijdslot. 

Welke voorzorgsmaatregelen moet ik treffen voor ontvangstname van mijn keuken?

Dek (afgewerkte) vloeren af en zorg dat er voldoende ruimte beschikbaar is in de ruimtes nabij de keukenruimte zodat we alle keukenonderdelen gemakkelijk kunnen leveren.

Hoe laat wordt mijn keuken geleverd?

Twee dagen voor levering van de keuken ontvang je een e-mail met een tijdslot van 3 uur waarin de keuken naar verwachting geleverd gaat worden. Geen e-mail gehad? Check dan eerst je spam box. Het kan voorkomen dat de e-mail in je spam terecht komt.

Wat is de levertijd van een keuken bij Nuva Keukens?

De levertijd is momenteel 12 weken. Let erop dat vakanties niet zijn meegerekend.

Levert Nuva Keukens ook in het buitenland?

Levering in het buitenland is enkel mogelijk in overleg. Het is afhankelijk van het land.

Kan ik de leverweek nog wijzigen?

Tot 8 weken voor levering kun je de leverweek kosteloos wijzigen.

Moet ik aanwezig zijn tijdens de levering?

Ja, je dient zelf (of een tekenbevoegde) aanwezig te zijn in verband met het tekenen voor ontvangst.

Worden er extra kosten gerekend wanneer ik mijn keuken op afroep bestel?

Een keuken mag maximaal 2 jaar op afroep staan. Er worden dan geen kosten gerekend.

Mijn keuken staat op afroep. Wanneer moet ik contact opnemen?

Neem minimaal 12 weken voor de gewenste leverdatum contact met ons op. Vanaf dat moment kunnen wij de keuken ook daadwerkelijk bestellen. Samen met jou bepalen we een een lever- en montageweek.

Mijn levering is onjuist of beschadigd. Wat moet ik doen?

Neem direct contact op met onze service afdeling. Klik hier om contact met ons op te nemen. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.

Montage

Wanneer wordt mijn keuken gemonteerd?

De keuken wordt gemonteerd in de week waarin je de keuken hebt afgeroepen. De levering van de keuken vindt 1 à 2 werkdag(en) voor de montage plaats.

Hoe laat is de monteur aanwezig?

Circa 2 weken voorafgaand aan de montage ontvang je een e-mail met de verwachte aankomsttijd van de monteur. Niets ontvangen? Check voor de zekerheid je spambox.

Hoe lang is de monteur bezig met de montage?

Circa 2 weken voorafgaand aan de montage ontvang je een e-mail met de verwachte duur van de montage. Niets ontvangen? Check voor de zekerheid je spambox. 

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn keuken geplaatst gaat worden?

Je kunt bij ons aangeven in welke week je de keuken graag gemonteerd wilt hebben. Wij gaan dan aan de slag met de planning. Natuurlijk ontvang je voorafgaand aan de montage een exacte datum en de verwachte starttijd van de monteur.

Wordt de keuken geheel aangesloten?

Wij mogen niet alles aansluiten. Wij sluiten enkel de elektrische apparaten aan die aangesloten kunnen worden op 230V. Ook de afzuigkap met afvoer naar buiten sluiten wij aan (mits de bouwkundige voorzieningen hiervoor juist zijn aangebracht). Voor alle andere onderdelen is het noodzakelijk om een gecertificeerde loodgieter of elektricien langs te laten komen.

Voeren jullie de bestaande keuken ook af?

Wij voeren geen bestaande keukens af, tenzij anders afgesproken.

Hebben jullie eigen monteurs in dienst?

Ja, wij hebben eigen monteurs in dienst en leiden daarnaast ook nieuwe monteurs op tot kundige vaklieden.

Moet ik aanwezig zijn tijdens de montage?

Je hoeft niet thuis te blijven tijdens de montage van je keuken, maar het is wel belangrijk dat we je altijd telefonisch kunnen bereiken. De monteur kan dan telefonisch contact opnemen bij eventuele vragen. Je dient wel aanwezig te zijn aan het eind van de montage zodat onze monteur de keuken met je kan doornemen en opleveren.

Garantie

Wat zijn de garantievoorwaarden van Nuva Keukens?

Nuva Keukens is CBW erkend. Kopen bij een CBW erkende winkel betekent zekerheid met je aankoop. Bij een CBW-erkende winkel heb je in ieder geval 2 jaar volledige garantie. Wij bieden vijf jaar garantie op al onze keukenmeubelen. Elk apparatenmerk kent zijn eigen garantiebepalingen. Klik hier voor informatie over garantie op je keukenapparatuur. We streven altijd naar een 100% tevredenheid.

Hoe kan ik de garantie van mijn apparaten registreren?

Soms is het noodzakelijk om je apparaten te registreren om aanspraak te maken op eventuele garantie. Elk apparatenmerk kent eigen garantiebepalingen. Klik hier om deze per leverancier te bekijken en om je apparatuur te registreren.

Wat valt er onder de garantie van keukenkasten en -lades?

Je hebt vijf jaar garantie op je keukenmeubelen. Natuurlijk staan we ook daarna altijd klaar wanneer er bijvoorbeeld een lade wat scheef is gaan hangen. We komen dit voor je oplossen.

Wat valt er onder de garantie van keukenapparatuur?

Je hebt minimaal 2 jaar garantie op keukenapparatuur. Elk apparatenmerk kent zijn eigen garantiebepalingen. Vaak kun je aanspraak maken op een aanvullende garantieperiode door je apparaten te registreren. Klikhier voor meer informatie over de garantie van keukenapparatuur.

Service

Waar kan ik terecht voor service op mijn keuken?

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze service afdeling. Klik hier om contact met ons op te nemen.

Hoe laat kan ik de service monteur verwachten?

Een werkdag voor het service moment aan je keuken kunnen we je vertellen wat de verwachte aankomsttijd (ochtend, begin middag of einde middag) van de service monteur zal zijn. Je kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met onze service afdeling via 0493-441122.

Mijn levering is onjuist. Wat moet ik doen?

Neem direct contact op met onze service afdeling. Klik hier om contact met ons op te nemen. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.

Mijn levering is beschadigd. Wat moet ik doen?

Neem direct contact op met onze service afdeling. Klik hier om contact met ons op te nemen. Gebruik het artikel niet totdat je iemand van onze service afdeling gesproken hebt.

Mijn apparaat is defect. Wat moet ik doen?

Je kunt hiervoor contact opnemen met de service afdeling van het betreffende apparatenmerk. Klik hier voor het plannen van een service afspraak. Dit is vaak de snelste manier om een defect aan het apparaat te verhelpen. Natuurlijk kun je ook contact opnemen met onze service afdeling. Klik hier om contact met ons op te nemen.

Overige vragen

Kan ik een bijbestelling plaatsen op een bestaande keuken?

Dat is mogelijk echter wel afhankelijk of het nog in het programma van de leverancier zit

Kan ik na aankoop van de keuken nog dingen wijzigen?

Tot het moment dat je de keuken afroept kun je nog wijzigingen doorvoeren. Als de keuken eenmaal besteld is kan er niets meer gewijzigd worden.

Ontvang ik ook een installatietekening van de keuken?

Ja, je ontvangt een installatietekening van de keuken.

Voorzien jullie ook in bouwtechnische voorzieningen? Zoals een loodgieter of elektricien?

Wij verrichten geen bouwtechnische voorzieningen.